środa, 27 listopada 2013

UFO skywatching – obserwacja nad Ropczycami ?



Osoby zajmujące się UFO skywatching dobrze wiedzą, że czasami udaje się zaobserwować dziwne niewyjaśnione obiekty lub zjawiska świetlne. Od ponad pięciu lat oprócz czysto rejestracyjnych dokumentacji zdarzeń z UFO zajmuję ‘’monitorowaniem’’ mojego terenu w celu rejestracji zjawisk UFO/UAP. 





 

W lipcu 2013 roku byłem dwa razy świadkiem obserwacji bardzo wysoko poruszających się ‘’srebrzystych obiektów’’, które tylko w jednym przypadku udało się w średnim stopniu zarejestrować fotograficznie.  3  lipca 2013 około godziny 14:00 prowadziłem obserwację z mojego balkonu lornetką 7x35 lustrując po nieboskłonie.  Po pewnej chwili zauważyłem na tle błękitnego nieba jasny okrągły obiekt dość mocno odbijający Słońce od swojej powierzchni. Tego typu obiekty dość często są obserwowane nad Meksykiem również inny badacz Przemek z Warszawy miał szczęście zauważyć identyczny obiekt a nawet go przez chwilę nagrać kamerą. 


 Fazy lotu obiekty widoczne na kolejnych zdjęciach

 W moim przypadku obiekt poruszał się na bardzo dużej wysokości około 3 km, jak ustaliłem tyle wynosiła podstawa chmur. Obiekt w lornetce sprawiał wrażenie raczej czegoś niebyt dużego, poruszał się od strony wschodniej lecąc nad centrum Ropczyc i kierując się na zachód. Tego dnia wiatr wiał  3km/h z kierunku SSE. Zauważalne były krótki ‘’postoje’’ obiektu co było dziwne ze względu na wiatr z kierunku SSE ? Obiekt leciał stosunkowo wolno prostoliniowo pod widocznymi chmurami. Niestety rejestracja kamerą się nie powiodła więc wykonałem szybko ponad 20 zdjęć tego obiektu zanim znikł w chmurach.  Niestety obiektyw jaki miałem to jedynie 18:105 mm stanowczo za mało na tak odległy obiekt. Niemniej mogłem wykluczyć samolot, odpustowy balonik lub Wenus  - tak Wenus ponieważ w kolejnych dniach udało mi się przez ponad dwie godziny zaobserwować o 14:00 planetę Wenus za dnia widoczną jedynie w silnej lornetce.  Obserwacja jasnego obiektu trwała około 5 minut. Czy był to jakiś balon meteo ? Nie mogę tego do końca wykluczyć i potwierdzić wg. mnie obiekt nie był duży sądzę, że około 2 metrów.  Wręcz podobny obiekt zaobserwowałem kilka dni później, w podobnym miejscu z wykorzystaniem lornetki, ale nie udało się go sfotografować z uwagi na jego bardzo szybki i skokowy lot.  Tak jak w pierwszym przypadku miał silnie metaliczną powierzchnię.  Warto wspomnieć, że w tym rejonie udało mi się w nagrać w IR  bardzo podobny obiekt 24.06.2012 roku, który nie był pyłkiem czy owadem. W przypadku tak wysokich obiektów warto się zaopatrzyć w jeszcze silniejszą lornetkę czy obiektyw, problem jest z kamerami ponieważ większość z  nich nie ma wizjera ( moja również) a jedynie  ekranik, który w warunkach silnego Słońca staje się bezużyteczny ponieważ nic nie widać a tym bardziej odnalezienie małego obiektu na niebie. Kamery z wizjerem mają tutaj ogromną zaletę. Obserwacja była dla mnie dużą ciekawostką jednak zdjęcia są stanowczo no za małe aby co kolwiek powiedzieć czym był ów obiekt.

Na zakończenie chciałbym jeszcze pokazać kadr z filmu jaki zarejestrowała moja kamera w dniu 18 listopada o zmierzchu z  dziwną kolorową ‘’anomalią’’ trwającą jedną sekundę, całkiem prawdopodobne, że jest to efekt naturalnego promieniowania kosmicznego na matrycy o czym wspomina w swoich pracach Dr. Cataldi z Włoch. Najciekawsze, jest to, że podobne ‘’anomalie’’ zarejestrowałem w podobnym miejscu jak na widocznym kadrze już kilka razy tego roku.

Świetlna anomalia zaznaczona strzałką, na dole kadru widoczny jasny okrąg to wschodzący Księżyc.Poniżej kolejne ''anomalie'' występujące w tym samym obszarze.




4 komentarze:

  1. Obiekt/anomalia ze zdjęcia nr 5 przypomina NOLa sfotografowanego w Gdańsku w 1978 r., którego fotkę zamieścił w swojej książce B. Rzepecki-Bliskie Spotkania z UFO w Polsce (str. 18). Pozdrawiam! MarcinS, Wrocław

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam, czy brał Pan pod uwagę np. stację Alfa? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak Panie Marcinie rzeczywiście. Stacja ISS nie ''Alfa'' nie wchodzi w grę ponieważ ona jest widoczna u mnie około 3 minut i wielokrotnie moja kamera ja nagrywała, zresztą można sprawdzić w odpowiednim programie co też czasami czynię w szczególności do flar iridium dla Ropczyc.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też widziałem dziwny obiekt na niebie było to nocą, obiekt wyglądał jak gwiazda tylko trochę większa. Poruszał się w stronę wschodu, myślałem że to jakaś stacja kosmiczna ale obiekt tak jak by skakał po niebie z jednego miejsca na drugie potem się zatrzymał, ujrzałem mały błysk i znikł tak jak by odleciał. Na pewno znajdował się na bardzo dużej wysokości i musiał poruszać się z oszałamiająca prędkością po niebie bo przemieszczenie się z jednego punktu na niebie do drugiego trwało zaledwie ułamek sekundy. Mój ojciec widział to samo parę lat wcześniej. I sądzę że ufo istnieje i rząd nas wszystkich oklamuje tylko dla czego to nie wiem

    OdpowiedzUsuń

Napisz komentarz: