To już, ostatnia część, relacji na temat Bliskich Spotkań II Rodzaju, które opracował Marcin Stachurski. Wracając do CE II, chciałbym Czytelnikom zasygnalizować, że 25 kwietnia 2017 roku w miejscowości Głogówek woj. Dolnośląskie, doszło do zdarzenia, które być, może jest związane z pozostawieniem fizycznych śladów w otoczeniu. Przeprowadziłem rozmowę ze świadkiem, otrzymałem zdjęcia wyciśniętych dwóch około 50 cm pierścieni w lesie w miejscu obserwacji dużej kuli światła, która wypuszczała mniejsze. Na miejscu byli m.in., Irek Krokowski, który wykonał dokumentację, a pobrane próbki gleby wysłał do mnie w celu wykonania badań. Zdarzenie opisze na blogu Damian Trela, ponieważ to jego rejon działalności. Kilka zdjęć z Głogówka zobaczycie Państwo na końcu artykułu.
STRACH
ZWIERZĄT PRZED UFO
Okolice Łukowic Brzeskich - 16.11.1979 r.
Poniższa obserwacja została dokonana przez dwóch niezależnych od
siebie świadków, profesora J.B. oraz
mieszkańca Brzegu, znajdujących się w tym czasie w dwóch różnych miejscach. W
momencie rejestracji tego zdarzenia w listopadzie 1989 r. prof. J.B.
już nie żył, ale obserwacja była
dobrze znana w szczegółach córce oraz żonie, ponieważ profesor często do niej
(obserwacji) wracał i opowiadał swoje przeżycie. Została także poinformowana
prasa, do której J.B. zadzwonił zaraz po
powrocie do domu. Zdarzenie miało miejsce na wówczas mało ruchliwej drodze na
północ od Łukowic Brzeskich do Oławy. Profesor J.B. 16 listopada 1979 roku, ok.
godz. 18-tej, po odwiezieniu swojej
żony do syna mieszkającego w Tarnicy koło Niemodlina, wracał autem wraz z psem-spanielem (leżącym na
tylnym siedzeniu) do Wrocławia do córki pozostawionej domu. Na dworze było
pogodnie i sucho, a niebo było gwieździste. Będąc w okolicy Łukowic Brzeskich
nagle poczuł, że coś chce mu staranować samochód wydając przy tym przeraźliwy
dźwięk, huk i szum, podobny jaki wydaje
''jadący kombajn, maszyna drogowa lub duży samochód''. Sądząc, że za nim jedzie auto z wyłączonymi
światłami, zjechał na pobocze drogi, wyłączył silnik i wysiadł z auta, za
którym nikogo nie było. Rozglądając się dookoła zauważył w odległości ok. 50
metrów od siebie (wg relacji żony)
wiszącą nad szosą kulę. Córka
natomiast dodaje, że J.B. widział kulę przez tylno okno samochodu już podczas
jazdy autem. W momencie wysiadania i/lub zauważenia kuli dobiegający hałas
ustał. Kula o średnicy ok. 7-8 m. była regularnego kształtu, bez żadnych
widocznych szczegółów na swej powierzchni, koloru intensywnego oranżu,
emanująca łagodne światło, podobne do świateł odblaskowych samochodu i zajmowała
całą szerokość drogi. Obiekt tkwił ponad minutę nieruchomo nad drogą, po czym
wzbił się pionowo w górę i odleciał prędkością mniejszą od lecącego samolotu w
przeciwnym kierunku, z którego jechał J.B. Kula, gdy była już tylko widoczna
jak "biała gwiazda", skręciła zdecydowanie w lewo i zniknęła. Całe
Bliskie Spotkanie II Stopnia trwało ok. 10 minut. W powyższym przypadku oprócz
oddziaływania na samochód zauważono także wpływ obiektu na psa. Spaniel miał
zwyczaj wyskakiwania z auta, gdy tylko otwierały się od niego drzwi (czego nie
uczynił, gdy J.B. wysiadał z auta na poboczu drogi), natomiast w trakcie
trwania obserwacji siedział cały czas wystraszony, kuląc się i skomląc. Również
po dotarciu świadka do domu pies nadal siedział przestraszony, nie chciał się ruszyć
i trzeba było go wyciągać. Drugim
świadkiem omawianego zdarzenia był mieszkaniec Brzegu, który ok. 18-tej godz.,
16 listopada 1979 r. w odległości ok.
9-ciu km w linii prostej od miejsca obserwacji kuli przez J.B., widział przez
20-30 sekund, okrągły, różowo-żółty obiekt, który leciał w linii prostej, z
północnego zachodu na południowy wschód o wielkości kątowej dwa razy większej
od planety Wenus, z szybkością porównywalną do prędkości samolotu odrzutowego.
Dookoła kuli występowały białe iskry, układające się opływowo względem kierunku
jego poruszania się. (Źródło:
Bronisław Rzepecki - "Bliskie Spotkania z UFO w Polsce" - Karat 1995
r., Bronisław Rzepecki - "Sam na sam z UFO?" - kwartalnik UFO nr 25
(1/1996) )
ARTEFAKTY Z
UFO
Blachownia - 07-08.1914-1918 r.
W okolicy Blachowni koło Częstochowy w lipcu lub sierpniu podczas
trwania I wojny światowej grupka wiejskich chłopców bawiła się w okolicy lasku.
Nagle nad nim ukazała się purpurowa łuna, która chwilę później zmieniła kolor
na jaskrawoniebieski. Wkrótce zza wierzchołków drzew wyleciał z cichym, ale
wyraźnym świstem okrągły, jaskrawo świecący obiekt o bliżej nieokreślonej
wielkości. Obiekt przeleciał z ogromną
prędkością nad chłopcami i znikł w krzakach rosnących w odległości około 500 m
od miejsca obserwacji. Chłopcy sądząc, że to upadek meteorytu pobiegli w tamto
miejsce i znaleźli tam nieforemną grudkę nieznanej substancji wielkości dwóch
ludzkich pięści. Była to galaretowata masa, lepka w dotyku i świecąca zielonym,
fosforyzującym światłem. Nie posiadała żadnego zapachu i z upływem czasu substancja zmniejszała swoją
objętość i w ciągu godziny zniknęła całkowicie. (Źródło: Bronisław Rzepecki,
Krzysztof Piechota - "Obserwacje NOLi w skali światowej" - kwartalnik
UFO nr 2 (2/1990))
Szklarnia - 17.12.1980 r.
Na skraju wsi Szklarnia 17 grudnia 1980 roku ok. godz. 17:00 22-letni
wówczas świadek przebywał poza domem w zabudowaniach gospodarczych. Gdy wyszedł
na podwórze spoglądając w kierunku północnym ujrzał wysoko na niebie na
wysokości ok. 400-500 m dużą, jasną,
nieruchomą łunę światła o niewyraźnych konturach i niezbyt rażącą w oczy, która po chwili zgasła niknąc na tle ciemnego
nieba. Przestraszony pobiegł do domu, gdzie przebywali tam jego rodzice oraz
czterej mężczyźni wykonujący prace hydrauliczne. Zaintrygowani tym co
opowiedział wszyscy wyszli mężczyźni na podwórze i ujrzeli wysoko na niebie 5
lub 6 kul koloru ciemnoczerwonego, zielonkowatego i niebieskiego, tworzących
formację trójkąta zwróconego podstawą ku ziemi, które powoli opadały w dół.
Każda kula była wyraźnie widoczna, o ostro zarysowanych konturach i roztaczały
wokół siebie lekką poświatę. Dobiegał od
nich dźwięk podobny do gwizdu, lub mechanicznego stukotu jaki powstaje przy
potrząsaniu pojemnika z metalowymi przedmiotami. W pewnym momencie od kul doszedł głośny, krótki
huk, który wystraszył świadków, i ci w popłochu uciekli do domu. Odległość od
kul do domu wynosiła ok. 200 m. Z okna pokoju prowadzili dalej obserwację, lecz
dźwięk był już niesłyszalny. Kule nadal przesuwały się w dół i gdy znalazły się
tuż nad ziemią, te znajdujące się najniżej wzniosły się z dużą szybkością
(około dziesięciokrotnie szybszą od opadania) na wysokość 10 m. Wyglądało to
tak jakby się odbiły od ziemi. Następnie ten sam manewr zrobiły kule zajmujące
wyższe miejsce i gdy wzniosły się na wysokość
10 metrów znowu zaczęły wolno
opadać, ale tym razem nie tworzyły już formacji trójkąta, tylko były już
bezładnie rozrzucone. Opadłszy do ziemi ponownie "odbiły" się
wznosząc się tym razem na niższą wysokość, po czym znów zaczęły opadać ku
ziemi. Manewr ten powtórzył się osiem razy i za każdym razem kule
"odbijały" się na coraz niższą wysokość, a po ostatnim
"odbiciu" i powolnym opadnięciu nad ziemię kule nagle znikły lub
zgasły. Cała ta obserwacja trwała od 15 do 20 minut. Świadkowie przez pewien
czas patrzyli przez okno jednak nic ciekawego już nie zauważyli. Nie odważyli
się również wyjśc na zewnątrz.
25. Wygląd kul (za UFO nr 6 (2/1991)
Blisko półtora godziny później przebywał na podwórzu ojciec świadka, który
dostrzegł na niebie, nad horyzontem łunę światła, która wolno przesuwała się w
dół. Zjawisko przypominało to, które obserwował wcześniej jego syn, tylko było
znacznie oddalone i znajdowało się ok 2 km od domu. Łuna przez ok. 5 minut
opadała na ziemię i będąc tuż nad nią nagle znikła lub zgasła. Na drugi dzień rano świadkowie udali się na
miejsce obserwacji w nadziei znalezienia śladów. Znaleźli przedmiot wykonany ze
srebrzystobiałego materiału, przypominający aluminiową "rurkę".
Znajdowała się ona ok 450 m od domu w okolicy miejsca, gdzie była obserwowana
pierwsza łuna. Była tak ciepła, że wzięcie jej do ręki było możliwe tylko przez
rękawiczkę. Jeden koniec był "ślepy" natomiast drugi miał kształt
typowej rurki i wyglądał tak jakby rurka została oderwana w tym miejscu pod
wpływem działania wysokiej temperatury lub dużej siły, na co wskazywał wyraźny
ślad. Wewnętrzna powierzchnia
“rurki” pokryta była warstwą izolacyjną,
która na brzegu noszącym ślad “urwania” była nadpalona i kruszyła się. “Rurka”
miała 150 milimetrów długości i 33 milimetry średnicy. Na zewnętrznej
powierzchni znajdowały się cztery niewielkie wgniecenia o głębokości około 0,5
milimetra nasuwające przypuszczenie, że mogły to być miejsca, w których była do
czegoś przymocowana. Była lekka (ważyła około 100 gramów) i jednocześnie twarda
– próba wygięcia jej kombinerkami nie dała rezultatu, niemej dała się ciąć
piłką do metalu (pozostawały ślady piłki). W chwili jej znalezienia wewnątrz
niej znajdowała się duża ilość małych, nieregularnych metalowych odłamków.
26. Wygląd
rurki (za UFO nr 6 (2/1991)
Podwyższona temperatura
"rurki" w stosunku do otoczenia utrzymywała się jeszcze przez dwa
dni. Jeden ze świadków próbował podgrzewać ją palnikiem od piecyka gazowego,
lecz nie udało uzyskać mu się podobnego efektu. "Rurka" została
przekazana zawodowemu oficerowi lotnictwa (który był synem jednego ze świadków)
i została zbadana przez specjalistów wojskowych. Po skończonych badaniach
przedmiot został zwrócony, jednak na jego temat nie udało dowiedzieć się
niczego konkretnego prócz stwierdzenia, że "nie pochodzi z aparatów
latających nam znanych". Co potem się stało z "rurką" nie
wiadomo. Została prawdopodobnie zagubiona podczas jednej z przeprowadzek,
związanych ze zmianą jednostki wojskowej. (Źródło: Bronisław Rzepecki -
"Rozmawiałem ze świadkami obserwacji NOLi (4). Fragment NOLa czy...
?" - kwartalnik UFO nr 6 (2/1991), Bronisław Rzepecki - "Bliskie
Spotkania z UFO w Polsce" - karat 1995 r., Anton Anfałow, Bronisław
Rzepecki - "Ukryta prawda: Katastrofy
NOL" - Czas UFO nr specjalny, zima 1999 r.)
Bliskie Spotkania Drugiego Rodzaju to nie tylko obserwacje dokonane na
lądzie. Do CE-2 dochodziło również na morzu, jak i w powietrzu.
CE-2 NA
MORZU ORAZ SPOTKANIE PILOTÓW Z NOL W
POWIETRZU
Morze Bałtyckie - 23.08.1979 r.
Areną
wydarzeń było miejsce oddalone niemal o 70 km od najbliższego polskiego brzegu.
23 sierpnia 1979 roku dwa duże kutry HEL-127 i HEL-125 należące do rodziny
państwa S. wychodzą jak zwykle razem w morze. Na swym pokładzie mają komplet
nowoczesnych urządzeń nawigacyjnych i łącznościowych, a także radar i sprzęt
telewizyjny. Tego dnia kuter HEL-127 musiał dodatkowo zaopatrzyć się w Gdańsku
w paliwo i ok. godz. 15 dotarł samotnie na łowisko, znajdujące się ok. 40 mil
morskich od Helu. Stwierdziwszy, że nie ma tam ryb ok. godz. 18 nawiązali
łączność z drugim kutrem, który łowił już ryby i popłynęli we wskazane miejsce,
kierując się na północ na otwarte morze. Około godz. 19:30 zauważono, że radar,
który był sprawdzany przed rejsem i działał bez zarzutów, ma zakłócenia, nie
daje właściwego obrazu i nakazano jego wyłączenie. Również odbiór programu w tv
był mocno zakłócony. Po godz. 21:15 włączono radar, który nadal nie działał.
Odbiornik tv również zachowywał się tak, jakby dostawał prąd o zmienionym
natężeniu. Zakłócenia trwały dłuższy czas. Gdy zaczął zapadać zmierzch ok.
godz. 21 na horyzoncie zaczęły pojawiać się światła pozycyjne innych jednostek,
w tym dwóch rosyjskich oraz kutra HEL-125. Nawiązano łączność pomiędzy kutrami
i HEL-127 zaczął powoli zbliżać się w jego kierunku, będąc już daleko poza
naszymi wodami terytorialnymi. W tym
czasie na stopniowo ciemniejącym niebie L.S. dostrzegł po prawej stronie burty
dwa jasnoczerwone światła, tkwiące nad horyzontem w odległości ok. 400-500 m,
które wziął za helikoptery. Załoga
jednak dziwiła się czemu nie słychać warkotu silników. Nagle światła ruszyły z
miejsca i zaczęły szybko się oddalać nie zmieniając między sobą odległości.
Światła leciały bezgłośnie w kierunku, gdzie przed kutrem w odległości ok 500
m, tuż nad wodą pojawiło się pulsujące rytmicznie ze zmienną częstotliwością
inne, znacznie większe czerwone światło o kształcie kuli. Po ok. 3 min. dwa
czerwone światła znikały za horyzontem, a załoga zauważyła jak w pewnej chwili
oderwało się od nich białe, silne światło, które opadając powoli w dół,
zatrzymało się na moment na wysokości pulsującego, czerwonego światła i
zniknęło. Wtedy pulsujące kula zaczęła błyskać jaskrawym, rażącym światłem o
zmiennej częstotliwości i w różnym rytmie. Załoga postanowiła przyjrzeć się
tajemniczemu światłu z boku i wykonano manewr 10 stopni na lewo. Światło
zrobiło ten sam manewr sytuując sie na ich kursie. Po kolejnej zmianie kursu,
obiekt zachował się tak samo. Przebywająca na pokładzie kutra załoga zaczęła
się denerwować, a trzeci zwrot kutra spotkał się znów z taką samą reakcją
obiektu i kula znów znajdowała się na wprost nich. Załoganci zaistniałą sytuacją poczuli uczucie strachu,
bóle głowy i w klatce piersiowej, trudności z oddychaniem i nudności.
Jednocześnie wysiadły wszystkie przyrządy pokładowe - radar, odbiornik TV,
radio, kompasy. Załoga kutra HEL-125 obserwowała zaskakujące manewry kutra
HEL-127 oraz "silnie czerwieniejącą powierzchnię morza" przed kutrem
HEL-127 i "światło w formie ognistej
kopuły jakby wychodzącej z morza". Kula nadal trzymała się kutra. Patrząc
w kierunku światła emitowanego przez nią, L.S. odczuł objawy paraliżu, które w
pewnym momencie przejawiały się
kilkusekundową utratą wzroku. Odczuwał także wokół siebie rytmiczne drgania powietrza. Następnie kutry
obrały kurs na Hel. Kula przesunęła się na prawą burtę i jeszcze przez blisko
20 min. towarzyszyła kutrowi, po czym stopniowo zaczęła zostawać z tyłu, aż w
końcu zniknęła. L.S. jednocześnie odczuł stopniowe odzyskiwanie ostrości wzroku
oraz ustępowanie paraliżu i bólu. Wyczerpani doznanymi przeżyciami rybacy
dotarli do portu w Helu ok. godz. 4:00 i o całej sprawie zameldowali kapitanowi
portu. Wkrótce pojawiły się specjalne ekipy - specjaliści z garnizonu Marynarki
Wojennej na Helu, którzy szukały śladów napromieniowania, ale wyniki okazały
się negatywne. Sprawdzono również urządzenia nawigacyjne oraz aparaturę radiową
i radarową, lecz te działały bez zarzutu. Załoganci poddali się badaniom
lekarskim w Szpitalu Marynarki Wojennej, gdzie stwierdzono, że wszyscy
członkowie załogi popadli w ostry stan lękowy, w niektórych przypadkach
graniczący z szokiem i zaaplikowano im środki uspokajające i zalecono długi
odpoczynek. Na innych jednostkach
znajdujących się niedaleko miejsca obserwacji również notowano o tajemniczym
zjawisku: marynarze z jednostki nadzorczej widzieli dwa lecące na niebie
światełka. Na kutrze HEL-100 po godz. 20 również wystąpiły silne zakłócenia w
odbiorze programu tv, natomiast z kutra HEL-125 widziano jak dwa rosyjskie
kutry szybko oddalały się z miejsca obserwacji "jakby ktoś je
gonił". Wyniki prac specjalistów z
Marynarki Wojennej na Helu nigdy nie zostały w całości udostępnione opinii
publicznej. (Źródło: Artykuły prasowe z 1979 r./Kronika UFO 1979 (Krzysztof
Piechota 1980 r.), Lucjan Znicz - "Nieznane Obiekty Latające tom 3" -
KAW 1988 r., Krzysztof Piechota - "Incydent na Morzu Bałtyckim" -
kwartalnik UFO nr 12 (4/1992), Krzysztof Piechota, Bronisław Rzepecki -
"UFO nad Polską" - Agencja Nolpress 1996 r., Robert Leśniakiewicz -
"UFO nad granicą" - Czas UFO nr specjalny, jesień 2000)
Mierzęcice - 1980 r.
W 1980 roku piloci
pułku myśliwskiego długo oczekiwali na pojawienie się trudnych warunków
meteorologicznych, w których mogliby przedłużyć uprawnienia do lotów przy
minimum pogodowym. Te nadeszły wiosną. Na zadanie lotów po trasie i
przechwycenia w łańcuszku radiolokacyjnym wystartowało siedmiu pilotów
samolotów Mig-21. Trasa lotu była
"stara, znana i oblatana: Mierzęcice - Książ Wielki - Wieluń - Mierzęcice".
Piloci lecący jeden za drugim w pewniej chwili zauważyli obiekt wielkości
trzech samolotów, w kształcie "spodka -kopuły- półkuli", pulsującej
zmiennym światłem. Podstawa obiektu odróżniała się od reszty jasną niebieską
poświatą, natomiast półkula pojazdu świeciła różowo-pomarańczowym światłem.
Obiekt podleciał do pilotów na odległość 200-250 m i lecąc obok samolotów
wykonywał ostre i gwałtowne manewry wykraczające poza znane prawe fizyki. NOL
zmieniał gwałtownie kierunki lotu w pionie i w poziomie, i przez jakiś odcinek
lotu towarzyszył każdemu pilotowi. Kierownik lotów słuchał przez radio głosów
pilotów, po których tonie i wypowiedziach wczuwał się w to, co dzieje się w
powietrzu. W pewnej chwili głosy pilotów ucichły, co zaniepokoiło kierownika lotów.
Byli tak wystraszeni, że nikt nic nie meldował, a pragnieniem każdego było, by
lot się wreszcie zakończył i mogli bezpiecznie znaleźć się na ziemi. W chwili
gdy obiekt zaczął towarzyszyć pilotowi P.S., pilot odczuł w tym momencie
nierównomierną prace silnika. O czym wystraszonym głosem zameldował przerywając
ciszę w eterze. Inny pilot P.W. w momencie, gdy miał obiekt przed sobą w
odległości ok. 800 m, wykonał kilka zdjęć z fotokarabinu (obiekt Był widoczny
jako czarno-biały punkt. Błonę fotograficzną wraz z meldunkami wysłano do
Korpusu i sprawa przycichła). Wszyscy piloci odczuwali strach i w chwilach gdy
NOL podchodził bliżej, odchylali się od lotu prostoliniowego, byle dalej od
dziwnego obiektu i skracali lot, by jak najszybciej dotrzeć do lotniska. Podczas lądowania zestresowani
dopiero co przeżytą przygodą, sześciu doświadczonych pilotów zerwało opony przy ostrym hamowaniu. Obiekt
obserwowany był również przez stację radiolokacyjną. (Źródło: Ryszard Grundman,
Bronisław Rzepecki - "Polscy piloci i UFO" - Czas UFO nr specjalny,
wiosna 1999)
Łęczyca -
Powidz - Witkowo - Jesień 1983 r.
Zdarzenie miało miejsce wieczorem jesienią 1983 roku. W okolicy
Łęczycy został dostrzeżony obiekt w kształcie cygara, który poruszał się z dużą
prędkością, na niewielkiej wysokości i leciał w kierunku Poznania. W pościg za
NOLem wysłano dwa śmigłowce, jednak mimo rozwinięcia przez ich maksymalnej
prędkości, nie udało im się zbliżyć na odległość mniejszą niż 30 km. Obiekt
nadleciał nad jednostkę lotniczą w Powidzu, gdzie obserwowany był przez minimum
kilkunastu-kilkudziesięciu świadków - kadrę oficerską i żołnierzy, którzy
zostali poinformowani o nadlatującym obiekcie z Łęczycy. Obiekt prawdopodobnie
został ostrzelany przez wartownika i przeleciał idealnie wzdłuż pasa startowego
lotniska na bardzo małej wysokości. W momencie, gdy obiekt nadleciał nad
jednostkę wyłączyły się wszystkie światła, urządzenia elektryczne oraz
przerwana została również łączność. Po jego przelocie wróciło wszystko do
normy. Obiekt skierował się na zachód do miejscowości Witkowo położonej 10 km
dalej. Na miejscowym osiedlu zamieszkałym przez żołnierzy zawodowych z
rodzinami, obiekt wylądował na znajdującej
się tam sztucznie usypanej górce i pozostawił na ziemi ślady (niestety
nie wiadomo jakie to były ślady oraz jak długo przebywał tam NOL, jego
zachowanie etc.). Po pewnym czasie obiekt wystartował kierując się w stronę
Poznania. W międzyczasie ścigające obiekt śmigłowce wylądowały w Powidzu na
lotnisku. Natomiast w pościg za obiektem został wysłany myśliwiec SU-20, lecz
jego załoga wkrótce straciła obiekt z oczu. Następnie (nie wiadomo po jakim
dokładnie czasie) do Powidza i Witkowa przybyła specjalna ekipa wojskowa z
Poznania, która dokonała szczegółowych przesłuchań wszystkich świadków oraz badając ślady pozostawione przez obiekt
podczas lądowania w Witkowie. Niestety wynik tego szczegółowego dochodzenia nie
jest znany. (Źródło: Bronisław Rzepecki - "UFO: armia (nie) mówi"
- Nieznany Świat nr 6/1992, Bronisław Rzepecki - "Bliskie Spotkania z UFO
w Polsce" - Karat 1995 r., Ryszard Grundman, Bronisław Rzepecki -
"Polscy piloci i UFO" - Czas UFO nr specjalny, wiosna 1999 r.)
- - - - - -
- - - - -
I to już wszystkie przypadki, które chciałem Czytelnikom
zaprezentować. Niniejsze opracowanie
proszę jednak nie traktować jako kompleksowe zestawienie wszystkich CE-2 jakie
miały miejsce na terenie naszego kraju, ponieważ skupiłem się tylko na
wybranych przypadkach ukazujących różnorodny charakter tej kategorii spotkań,
których zebrało się aż blisko 40 zdarzeń, w tym te "najważniejsze"
CE-2 dla rodzimej ufologii, co stanowi (chyba?) 50-75 % wszystkich tego typu
obserwacji w Polsce. Korzystając z okazji zwracam się z prośba do Czytelników
oraz kolegów-badaczy, którzy mają "namiary" (nazwę artykułu, nr
czasopisma, linki etc.) na inne obserwacje CE-2, o przesłanie takiej informacji
na mój adres mailowy (msufoarch@interia.pl), co w przyszłości pozwoli na
zebranie i opracowanie pełnego zestawienia Bliskich Spotkań Drugiego Rodzaju z
terenu Polski - dziękuję!
Wrocław, lipiec-sierpień 2016 r.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Ślady znalezione w lesie w miejscu nad, którym zauważono kulę światła. Ślady wyglądają na odciśnięte, pomimo iż od ich odnalezienia do przyjazdu badaczy minęło miesiąc, ''rowki'' pierścieni nie porasta żadna roślinność. Próbki gleby z jednego z kręgów wykazały znaczną dehydratację, odwodnienia ziemi, torf-piasek. Zdjęcia autorstwa Irek Krokowski, oraz Pani A. (C)
Dziękuję Marcinowi Stachurskiemu, za zebrane , różne przypadki C-II z terenu Polski!
OdpowiedzUsuńPS. Panie Arku, to C-II z woj. Dolnośląskiego jest z 2017r. ?
Na dole art. jest inna data?
Tak z Dolnośląskiego z 2017 roku, będzie o tym pisał Damian Trela, ja jedynie wspomniałem na wstępie, oraz dodałem kilka zdjęć, na końcu. Ta data to napisane artykuły przez Marcina
UsuńZapytałem dziadka z Witkowa, który pracował w jednostce w Powidzu w czasie opisanego wydarzenia z 1983. Powiedział, że przyjmował raport z tego wydarzenia a sam znajdował się w swoim mieszkaniu w Witkowie w czasie lotu ufo nad miastem. Opowiada, że obiekt nie został ostrzelany bo nie było rozkazu. Pojazd przeleciał nad płytą lotniska bez wydania dźwięku. Opisany był w raporcie jako metalowy bumerang. Wyłączył wszystkie urządzenia. Wysyłano zapytania do Poznania co z tą sprawą robić jednak nie było odpowiedzi. W Witkowie przeleciał bardzo wolno wyłączając urządzenia elektryczne. Był obserwowany przez dużą część mieszkańców. Wydarzenie miało miejsce o godzinie 20 w październiku.
OdpowiedzUsuńWitam Pana czy można jakoś się skontaktować i porozmawiać z Pana dziadkiem w tej spawie bardo proszę o kontakt na meila arekmiazga@gmail.com pozdrawiam
Usuń