Osoby zajmujące się badaniem i analizą UFO, zauważają z czasem iż zjawisko to wymyka się jakiejkolwiek logice poznania. Do takich wniosków doszli m.in John Keel, J. Valle czy Salvador Freixedo, są to trudne a nawet kontrowersyjne oceny ponieważ często negują ''wiarę w kosmitów'' tak bardzo akceptowaną przez wiele osób. Chciałbym zapoznać Czytelników z tekstem, który swego czasu został opublikowany w magazynie UFO FORUM wydawanym wśród ufologów. Znalazłem tam niezmiernie interesujący artykuł, który porusza mało znane aspekty, które dla wielu osób mogą być kontrowersyjne, ale ostateczna ocena należy do Państwa.
Już
50 lat temu (w 1947 r.) zaczęło się zainteresowanie zjawiskiem
niezidentyfikowanych obiektów latających (UFO). Od tego czasu zarejestrowano
około 5 mln przypadków spotkań z UFO. Na ich temat publikowane są książki,
relacje, doniesienia czy też zdjęcia świadków pojawienia się tych obiektów.
Chociaż sama nazwa świadczy o tym, że niczego pewnego o naturze zjawiska nie
można powiedzieć, to jednak zwykłe UFO uważane są za kosmiczne pojazdy
cywilizacji zamieszkujących inne planety we wszechświecie. Zwolennicy wersji
materialistycznej zdominowali mass-media, mimo, że w obecnych czasach coraz
powszechniej odchodzi się od materializmu opartego na kulcie techniki. Coraz
lepiej widoczne są skutki szybkiego postępu technicznego na przykładzie stanu
środowiska naturalnego. Prawdziwy rozwój nie jest osiągany dzięki technice,
która odrywa człowieka od jego natury oraz powoduje powstanie między nimi
konfliktu. Przed nauką zawsze będą jakieś tajemnice i nigdy nie rozwiąże
wszystkich ludzkich problemów. Coraz więcej ludzi zdaje sobie sprawę, że postęp
techniczny ma wiele wspólnego z wchodzeniem do studni bez dna i ten kierunek
rozwoju ludzkości nie ma przyszłości. Także naukowcy podważyli wiele
dziewiętnastowiecznych teorii materialistycznych i zaprezentowali dowody na
istnienie rzeczywistości duchowej równoległej do fizycznej. Jeden z nich,
amerykański lekarz dr Raymond Moody udowodnił, że ludzie w stanie śmierci
klinicznej nie tylko nie tracą świadomości, ale (niektórzy) doświadczają
wspaniałych przeżyć i posiadają niezwykłe zdolności. Dlatego uważam, że zagadkę
UFO będzie można tylko wtedy rozwiązać, gdy spojrzy się na zjawisko
integralnie, także pod względem duchowym. Ci ufolodzy, którzy próbują rozwiązać
zagadkę zjawiska, a jednocześnie analizują jedynie jego fizyczne aspekty
zabrnęli w "ślepy zaułek". W prasie ufologicznej brakuje artykułów na
ten temat i aby chociaż częściowo wypełnić tę lukę, zaprezentuję dowody
świadczące o niematerialnym pochodzeniu UFO
NIEMATERIALNE ASPEKTY ZJAWISKA UFO
Wielu naukowców
zajmujących się problemem UFO uważa, że zjawisko ma nie tylko fizyczny, ale też
psychiczny, a nawet duchowy charakter. Amerykański psycholog dr Leo Sprinkle
zajął takie stanowisko po zahipnotyzowaniu ponad 120 osób, które miały kontakt
z UFO. Virgil Armstrong, były pracownik CIA, znany z prowadzenia SKY-WATCH,
uważa nawet, że fenomen ten jest zjawiskiem natury duchowej . John Keel, badacz
zjawisk paranormalnych, stwierdził, że: Nie wydaje się, aby istniało coś
fizycznego, co miałoby z tym jakiś związek. To jest tak, jakbyśmy mieli do
czynienia z... nie mirażem, ale z czymś, co nie jest całkiem tym czymś, co
widzimy tylko w takim stopniu, w jakim pozwala nam na to nasz umysł. To trudno
opisać w kilku słowach. Generalnie ludzie wierzący w istnienie UFO, uważają, że
to statki kosmiczne pochodzące z innych planet. Rzecz w tym, że nie ma na to
najmniejszego dowodu. Przeprowadzone w ciągu ostatnich 25 lat badania naukowe
wykluczyły możliwość istnienia życia pozaziemskiego we wszechświecie. Uważam,
że życie występuje bardzo rzadko i do jego powstania potrzeba wielu zbiegów
okoliczności. Jest mało prawdopodobne, aby gdzieś we wszechświecie występowały
planety, na których panowałyby podobne warunki, jak na Ziemi i że doszłoby na
nich do zaistnienia podobnych biegów okoliczności. I jeżeli gdzieś jeszcze
istnieje życie, to z całą pewnością przejawia się ono w innej formie niż na
naszej planecie .
Naukowcy sceptycznie
odnoszą się do hipotezy wyjaśniającej UFO jako sztuczne obiekty wysłane przez
kosmitów. Uważają, że najpierw trzeba udowodnić, że cywilizacje pozaziemskie
istnieją, a dopiero później można badać czy UFO są statkami kosmicznymi. Jak
dotąd sondy kosmiczne spenetrowały wszystkie planety Układu Słonecznego i
analiza próbek wykazała, że poza Ziemią w Układzie Słonecznym życie nie
istnieje. Poza tym dwóch amerykańskich matematyków obliczyło, że
prawdopodobieństwo powstania w sposób przypadkowy żywej komórki jest równe
odwrotności liczby atomów w całym znanym wszechświecie. Udowodnili zatem, że
życie biologiczne w sposób samoistny nie może powstać. Jednak, gdyby nawet
przyjąć założenie, że cywilizacje kosmiczne istnieją, to i tak podróże
kosmiczne byłyby niemożliwe. Z teorii Einsteina wynika, że żaden obiekt nie
może osiągnąć prędkości światła, gdyż wtedy jego masa wzrosłaby do
nieskończoności. Wszechświat jest tak wielki, że światło potrzebowałoby około
100 miliardów lat, aby dotrzeć ze środka do jego granic. Gdyby kosmici
dysponowali nawet statkami o prędkości bliskiej prędkości światła, to i tak
potrzebowaliby milionów lat na przybycie z innej galaktyki na Ziemię. Niektórzy
próbują dywagować, że dostają się do nas przez czarne dziury, ale to już nie
nauka, ale science fiction.
Do podobnych wniosków
doszedł znany amerykański ufolog dr Allen Hynek. Powiedział on, że: sprawa ta
jest bardziej skomplikowana, niż każdy z nas sobie to na początku wyobrażał. Ma
ona aspekty paranormalne, ale również fizyczne. (...) Jeśli dowody zmuszą nas
ostatecznie do przyjęcia wersji paranormalnej to ją przyjmiemy. (...) Teoria
pozaziemskiego pochodzenia UFO budzi pewne wątpliwości. Chodzi tu konkretnie o
to, że widujemy ich za dużo. Z jakiego powodu mielibyśmy być tak często
odwiedzani ? Osobiście skłaniam się ku myśleniu w kategoriach metaziemskich,
swego rodzaju równoległej rzeczywistości. (...) UFO wydają się materializować i
dematerializować. (...) Ludzie, którzy mieli
przeżycia związane z
UFO posiedli pewne zdolności paranormalne. Dr Hynek spostrzegł zatem
niematerialne aspekty UFO i uważał, że mogą pochodzić z innej rzeczywistości. O
nie w pełni fizycznym charakterze rze UFO świadczy także sposób nawiązywania z
nimi kontaktu, gdyż dochodzi do niego często w czasie snu. Jak zauważa
Bronisław Rzepecki pewne bliskie spotkanie 23 kwietnia 1986 r. w Szczecinie dla
jego uczestników chwilami przebiegało "na jawie", a chwilami "we
śnie". Aspekt ten przyczynił się do zajęcia stanowiska wobec zjawiska UFO
przez specjalistów - psychologów, bądź psychiatrów - którzy z reguły negują
realność tego typu zdarzeń, sprowadzając całość zagadnienia do "sennych
omamów" i
uznając osoby, które o nich donoszą, za "niespełna rozumu".
Na niematerialną
naturę UFO wskazują ewolucje wykonywane podczas obserwacji zjawiska. Wiele z
tych manewrów jest niemożliwych dla materialnych obiektów i ze względu na
ogromne przeciążenia spowodowałyby ich zniszczenie. Obiekty te poruszając się z
ogromną prędkością zatrzymują się w miejscu, skręcają pod kątem prostym czy też
latając z prędkością przeszło 20 000 km/h potrafiły nagle, nie zmieniając
prędkości, zmienić kierunek swego lotu na przeciwny. 20 sierpnia 1979 r. wiele
osób widziało jak "cygaro z okienkami" opuszczały "kule",
które często się wzajemnie przenikały jakby nie były obiektami materialnymi.
Podobny przypadek miał miejsce, gdy pewien szesnastoletni młodzieniec przebywał
sam w domu. (...) Wszystkie drzwi i okna w domu były zamknięte. (...) Nagle
usłyszał krótkotrwały odgłos podobny do silnego podmuchu wiatru i usłyszał
kroki wewnątrz domu. Ku swemu zdumieniu po chwili ujrzał dziwną maszynę
wlatującą przez drzwi kuchenne. Bezgłośnie szybując przez pokój, skierowała się
do telewizora i w tej samej chwili wtyczka wyskoczyła ze ściany i upadła
łagodnie na podłogę, odłączając odbiornik. Miała około metra średnicy i kształt
"Saturna" - składała się ze świecącej, niebieskiej kuli otoczonej
pierścieniem złotego światła. Następnie opuściła pokój i przeleciała kolejno
przez kuchnię i sypialnię. Przez pewien czas unosiła się nieruchomo przed
drzwiami do kuchni, które otworzyły się następnie w tajemniczy sposób. Firma
Ford Motor Company przeprowadziła rozległe badania związane z
niewytłumaczalnymi
zatrzymaniami
samochodów rzekomo pod wpływem oddziaływania na nie UFO. Był to jeden z
elementów badań przeprowadzonych w ramach działalności zespołu Condona.
Wydawało im się, że znaleźli wyjaśnienie dlaczego silniki samochodów
przestawały działać w obecności UFO. Wygląda na to, że ni jest to tylko problem
technologiczny - jest to bardziej problem energetyczny. Przypomina to impuls
elektromagnetyczny wywołany wybuchem bomby atomowej. Tak więc obiekty te były
bardziej formą energii niż obiektem fizycznym. Także ufonauci zachowują się,
jakby ich ciało nie było zbudowane z materii. Często osoby, które mają z nimi
kontakt widzą jak te istoty przenikają ciała stałe, takie jak ściany, stropy i
okna . Zjawisko takie miało miejsce w początkowej fazie przypadku Betty
Andreasson.
Nic zatem dziwnego,
że coraz więcej ufologów zaczyna odchodzić od teorii materialistycznie
interpretujących pojawianie się UFO. Naukowcy, którzy w ciągu kilku ubiegłych
dziesięcioleci mieli dostęp do tysięcy raportów (również A. Hynek z racji
pełnionej funkcji konsultanta sił powietrznych ds. astronomii w ramach Projektu
Blue Book) i uczestniczyli w dokumentowaniu wielu przypadków nie tylko z
kategorii "bliskich spotkań", mieli świadomość, że hipoteza
wyjaśniająca zjawisko UFO jako przejaw wizyt "gości z Kosmosu" nie
znajduje uzasadnienia w świetle stwierdzanych faktów. Dr F. Salisbury po wielu
latach obrony hipotezy pozaziemskiego pochodzenia UFO dołączył do grona jej
oponentów: Doniesienia na temat aktywności UFO wydają się zbyt irracjonalne,
zbyt mocno związane z okultyzmem, psychiką i zjawiskami o charakterze
religijnym. Ogólnie mówiąc, za dużo jest w tym niejednoznaczności i
kontrowersji, aby można to było wyjaśnić działalnością gości z innych systemów
planetarnych. Podobnie uważał początkowo francuski uczony dr Jacques Vallee.
Zaproponował nową
teorię ziemskiego pochodzenia latających talerzy. Stwierdził on: Istnieje
obiekt fizyczny. Może to być latający spodek bądź jego projekcja. (...) Tym, co
zachodzi w wyniku bliskich spotkań z UFO, jest kontrola ludzkich wierzeń,
kontrola związku pomiędzy naszą świadomością, a fizyczną rzeczywistością. To,
że kontrola naszej historii przybiera postać obserwacji gości z kosmosu jest
rzeczą drugorzędnej wagi. Zatem dla Vallee najważniejsza w zjawisku UFO jest
istota (treść) kontroli, a nie jej sposób (forma), na której głownie skupiają
się badacze. Kontrola ta w przeszłości mogła przybierać inne postacie i
dostosowywać do rozwoju cywilizacyjnego ludzkości. Podając się za istoty pozaziemskie
z cywilizacji o wyższym stopniu rozwoju chcą może uzyskać większe zaufanie dla
swoich przesłań, niż gdyby ujawniły o sobie prawdę.
"KOSMICI" W CZASACH PREHISTORYCZNYCH
Badaniem dowodów ingerencji
"kosmitów" w dziejach ludzkości zajmuje się specjalna pseudonauką
zwana paleoastronautyką. Dziedzinę tę trudno nazwać nauką, gdyż jej zwolennicy
nie posługują się metodą naukową. Dla wcześniej przyjętej tezy obecności
kosmitów starają się znaleźć jak najwięcej dowodów w przeciwieństwie do
naukowców, którzy na podstawie jak najszerszego materiału dowodowego starają
się zbudować jak najbardziej prawdopodobną teorię. Niektórzy poszukiwacze
kosmitów działają z takim fanatyzmem, że posuwają się nawet do manipulacji
niektórymi faktami. Aby dopasować je do swojej teorii posuwają się do
przeinaczenia oczywistych danych np. podając inne niż rzeczywiste wymiary
piramidy Cheopsa. Najbardziej znany poszukiwacz śladów odwiedzin przybyszy z
innych planet, Erich von Däniken, przyczynił się do rozpowszechnienia poglądu,
że na powstanie w czasach prehistorycznych wielu wyobrażeń człowieka na temat
"bogów" wpłynęły obserwacje i zetknięcia z UFO. Utrzymuje, że zarówno
dawne jak i nowe obserwacje UFO można wyjaśnić jako wizyty "przybyszów z
kosmosu". Trafnie przy tym dostrzega kontrolę rozwoju ludzkości przez
"kosmitów", ale zbytnio ją rozszerza. Do pozostałości po kosmitach
zalicza budowle (wielka piramida Cheopsa) czy też dokumenty naukowe (mapa Piri
Reisa). Według Dänikena już w czasach prehistorycznych dysponowali tak wysoko
rozwiniętą techniką, że przybyli na Ziemię, "stworzyli" człowieka
obdarzając go inteligencją oraz kontrolując jego postęp cywilizacyjny. Powołuje
się przy tym na oderwane z całości fragmenty Biblii materialistycznie
zniekształcając chrześcijańskie objawienie. Däniken twierdzi, że w Starym Testamencie
jest wiele aluzji do latających talerzy, zaś Jezus z Nazaretu był istotą
pozaziemską. W tak symbolicznej wizji Ezechiela, a nawet w Gwieździe Betlejemskiej
potrafi się doszukać UFO. Trafnie, co prawda, zauważa, że w pierwszym zdaniu
Biblii słowo "Bóg" w języku pierwotnym jest w liczbie mnogiej, jednak
błędnie interpretuje ten fakt. Autor natchniony użył słowa Elohim, aby wyrazić
występowanie Boga w postaci trzech Osób Boskich, czyli Trójcy św. oraz udział
każdej z Nich w akcie stwarzania świata.
Paleoastronautyka
wywodzi się z pozytywistycznego materializmu, który ostatnio coraz bardziej
zagrożony, unowocześnił nieco swoją postać. Dowody na istnienie świata
duchowego wyjaśnia ingerencją istot na wyższym poziomie techniki. Popełnia przy
tym błąd Gagarina, który po powrocie z orbity okołoziemskiej stwierdził, że
Boga nie ma, gdyż go nie zobaczył. Däniken posługuje się swego rodzaju
dialektyką, która jest bliska dialektyce komunistycznej, według której religia
jest opium dla mas, Chrystus komunistą, a proletariusze wszystkich krajów
powinni się łączyć. Däniken zaś uważa, że kosmici utworzyli religię, aby
łatwiej manipulować rozwojem ludzkości, Chrystus był kosmitą; zaś proletariuszy
zastąpił kosmitami (chociaż ich istnienie może być tylko kwestią wiary). Jednak
te próby odrestaurowania materializmu nie przydadzą się na wiele, gdyż jego
epoka nieuchronnie zmierza do końca.
Däniken znajduje się
jeszcze najbliżej prawdy interpretując fragment z Księgi Rodzaju o synach
bożych, którzy współżyli z kobietami. Utożsamia tych synów bożych z przybyszami
z Kosmosu i ma rację, ale nie w sensie materialistycznym tylko duchowym. Ci
synowie boży pochodzą z nieba ale nie materialnego lecz duchowego. Według
"Katechizmu Kościoła Katolickiego" niebo wskazuje miejsce stworzeń
duchowych - aniołów, która otaczają boga. Jedna z największych mistyczek Anna
Katarzyna Emmerich opisała kim byli naprawdę ci tajemniczy synowie boży: Widywałam
często, że gdy aniołowie upadli, pewna ich liczba przez chwilę żałowała i nie
zapadła się w głębinę jak inne, i że im właśnie później Pan Bóg na miejsce
pobytu odludną bardzo wysoką i niedostępną przeznaczył górę, która podczas
potopu zamieniła się w morze, mam na myśli Morze Czarne. Ci aniołowie mogli
działać na ludzi, o ile ludzie oddalili się od Boga. Po potopie znikli z tego
miejsca i przenieśli się w powietrze, dopiero w dzień sądu ostatecznego do
piekła zostaną wtrąceni. (...) Widziałam jak potomkowie Kaina stawali się coraz
bezbożniejszymi i zmysłowymi. Coraz wyżej wstępowali na ową górę, zaś upadli
aniołowie zabrali ze sobą wiele z owych niewiast, panując całkowicie nad nimi i
pouczając we wszystkich sztukach uwodzenia. Dzieci ich były bardzo wielkie
miały wprawę w rozmaitych rzeczach i posiadały też różne dary i były wyłącznymi
narzędziami złych duchów. (...) Widziałam ich dźwigających z łatwością na górę
wielkie kamienie, widziałam jak coraz wyżej się wspinali i dzieła podziwienia
godnie spełniali. Potrafili robić obrazy z kamienia i kruszcu, zaś Boga już
wcale nie znali, chociaż rozmaitym przedmiotom cześć boską oddawali. Zatem
istniała na Ziemi starsza cywilizacja, ale nie materialnych kosmitów tylko
upadłych aniołów, które są istotami duchowymi. Miały one na ludzkość zły wpływ,
gdyż spowodowały powstanie bałwochwalstwa. Przyczyniły się do postępu
materialnego (technicznego) co pociągnęło za sobą duchowy regres. Ludzkość za
odejście od Boga spotkała kara jaką był potop. Upadłe anioły zmieniły tylko
miejsce działania i obecnie przebywają w powietrzu. Chrystus ostrzegał, że tak
jak przed potopem tak też będzie przed końcem świata. Dzięki trafnemu
porównaniu przez Dänikena "kosmitów" z upadłymi synami bożymi, można
w czasach wzrostu ich aktywności lepiej poznać ich naturę.
WPŁYW "KOSMITÓW" NA WSPÓŁCZESNE GRUPY
EZOTERYCZNE
Rzekomi
"kosmici" wpływali na ludzi nie tylko w czasach prehistorycznych, ale
także w czasach nowożytnych. Martin Cannon spotkał pewną kobietę kontaktującą
się z ufonautami, która mu "opowiedziała, jak wiele lat temu
"istoty" powiedziały jej, aby przyłączyła się do grupy, która
odprawia rytuały wywodzące się od Indian amerykańskich w celach leczniczych
oraz rozszerzenia świadomości. (...) Odeszła od niej z wyraźnie negatywnymi
odczuciami, zaniepokojona przede wszystkim rzekomym wykorzystywaniem przez nią
technik hipnotycznych w połączeniu z silnymi narkotykami. W czasie pobytu w
grupie przeprowadziła długą rozmowę w cztery oczy z jej przywódcą - kobietą,
która określiła siebie jako zawodową psychoterapeutkę. Dowiedziała się, że
jednym z jej pacjentów był niejaki Mark Chapman - zabójca Johna Lennona (...).
[Później] te istoty
skłoniły Veronikę do przyłączenia się do innych tego typu grup i osób
związanych z ruchami okultystycznymi. Jest w tym pewna prawidłowość. Mam powód
przypuszczać, że inni wzięci ukrywają skłonności do pewnych dziwnych typów i
ezoterycznych grup. Być może powinniśmy ponownie przyjrzeć się "ruchowi
łączników", który rozkwitł w latach 50-tych i miał związek z faszystowskimi
organizacjami, jak na przykład Silver Shirts Wiliama Pelley'a. Oczywiście,
sceptyk ze szkoły Philipa Klassa będzie nawet twierdził, że ludzie, którzy
utrzymują, że przeżyli wzięcie, są blisko związani z grupami o orientacji
mistycznej. Być może.
Wydaje mi się, że
należałoby zbadać możliwość, czy te grupy są - w jakimś stopniu - częścią
zjawiska wzięć" 13. Niektórzy sataniści przyznają nawet, że pod wpływem
zainteresowania zjawiskiem UFO stali się członkami sekt satanistycznych (patrz
film "Sataniści"). Poszukiwanie wyższych, nieznanych bytów jest
zresztą starym tematem okultyzmu.
"Kosmici"
wpłynęli także bezpośrednio na powstanie wielu sekt. Wiele tez Świadków Jehowy
np. zakaz transfuzji krwi czy posługiwania się krzyżem zostało przekazanych jednemu
z założycieli sekty - Josephowi Rutherfordowi przez istotę, która podawała się
za Plejadanina. Natomiast doktryna Świadków Jehowy, jak objawił Chrystus w
książce "Orędzie Zbawienia" pochodzi z piekła. Nic zatem dziwnego, że
na posłania od kosmitów powołuje się "Świątynia Trapezoidu" czyli
Kościół Szatana Andora La Vey. Idea ewakuacji wybranych na Wenus pochodzi od
ezoterycznej grupy "Złota Jutrzenka", której czołową postacią był
Aleister Crowley, który założył satanistyczną sektę Ordo Templi Orientis i
lubił być nazywanym 666 lub Bafometem.
Często osoby, które
miały kontakt z UFO, stają się ich wyznawcami. Niektórzy ludzie poszukując
sensu życia znajdują go w wierze w cywilizacje pozaziemskie. Niewielu zdaje
sobie sprawę, że jest ona unowocześnioną formą bałwochwalstwa, w którym
człowiek zastępował Stwórcę stworzeniami. Do podobnego wniosku doszedł dr Ted
Peters, który powiedział: "Po wielu badaniach i przemyśleniach
stwierdziłem, że zjawisko UFO zawiera w sobie aspekt religijny. Występuje on w
postaci ukrytego systemu symboli wywołującego w nas świadomość transcendencji,
wszechwiedzy, doskonałości i zbawienia (...) kiedy ludzie zaczną się
emocjonalnie angażować w zjawisko UFO i wiązać z nim swoje nadzieje, grozić nam
będzie bałwochwalstwo (...). Wiara w coś innego, niż w Boga jedynego jest
naruszeniem pierwszego przykazania (...). UFO ukazują
naszym wyobraźniom
możliwości ponadziemskiej technologii zdolnej zaspokoić wszelkie nasze moralne
i duchowe potrzeby. Lecz te problemy dotyczące związku między ludzkim sercem i
boską wolą mogą być rozwiązane jedynie poprzez realizowanie podczas naszego
życia boskiego dzieła. Nie dokona tego za nas żadna technologia, zarówno
ziemska, jak i pozaziemska, Pokładanie wiary w UFO jest niczym budowanie domu
na ruchomym piasku" .
Znany szwajcarski
psychiatra Carl Jung w jednej ze swoich książek analizuje przypadek człowieka,
który miał bliskie spotkanie, pod jego wpływem nawrócił się na kult UFO i całą
resztę życia poświęcił na przepowiadanie nowej religii. Jego przeżycie
przybiera cechy doświadczenia mistycznego i według Junga jest jedynym
dokumentem na temat powstawania pewnego rodzaju "nowej mitologii"
UFO. Niektóre osoby, które mają kontakt z załogami latających talerzy zakładają
nawet sekty ufologiczne, aby efektywniej głosić nową wiarę. George King założył
Towarzystwo Aetherius, które stawia sobie za cel badanie zjawiska UFO i
nawiązywanie kontaktu z istotami pozaziemskimi. Wcześniej miał liczne
doświadczenia w dziedzinie spirytyzmu i okultyzmu. W trakcie jednego z nich
nawiązał kontakt z Mistrzem Aetheriusem, królem Wenus. Inną sektą związaną z
"kosmitami" jest Urantia. Jej założyciel Billy Sadler utrzymuje, że w
1934 roku ukazało mu się siedem istot pozaziemskich, które przekazały mu Księgę
Urantii. Głosi ona m.in., że Chrystus między 28 a 29 rokiem życia objechał
imperium rzymskie w towarzystwie dwóch mieszkańców Indii.
Najbardziej znaną
sektą ufologiczną w Polsce jest Antrovis. Założył ją we Wrocławiu Edward
Mielnik, były palacz kotłów wysokoprężnych. W 1983 roku jakoby objawiła mu się
Matka Boska namawiająca do ocalenia Słowian przy pomocy kosmitów. Od tego czasu
zaczął nauczać, że już nie obowiązuje dobro i miłość oraz zaczyna się nowy
świat (Nowa Era?). Należy się samodoskonalić i zerwać więzy z istotami skazanymi
na zagładę. Mielnik przepowiadał, że około 2000 roku nastąpi koniec świata, z
którego ocaleje 144 000 Polaków, którzy odlecą statkami UFO na inną planetę. Na
wykładach Antrovisu prorokowano, że śmierć papieża nastąpi w 1994 roku.
Doktryna sekty oparta jest na ideologii ruchu New Age wzbogaconej o
antysemityzm i niedorzeczne kosmiczne wątki. Antrovis głosi, że 8 miliardów lat
temu w okolicy Ślęży przybyli Słowianie z planety Atlanta. Ich kosmiczni rywale
Hebrajczycy z planety Hebra wybrali Mazowsze. Hebrajczycy byli zawsze po
stronie wolnej woli i stąd jest tyle nieszczęść. Chrystus, syn Słowianki Maryi
i Hebrajczyka Gotlieba po skończeniu dwunastu lat został wywieziony na Hebrę,
gdzie uczył się kierować statkami kosmicznymi i zdobywał wiedzę o energetycznej
strukturze wszechświata. Sekta z ideologii ruchu New Age zaczerpnęła wiarę w
reinkarnację jak też doktrynę lucyferyczną, według której Lucyfer jest aniołem
światłości i posłańcem Boga. Nic zatem dziwnego, że Mielnik demaskował
chrześcijaństwo jako spisek Hebrajczyków, dzięki któremu chcieli "spijać
energię życiową w białych rękawiczkach", ale ziemscy wybrańcy Hebrajczyków
nie spełnili swojego zadania. Sekta zdobywała swoich członków poprzez różne
formy medytacyjne, a nawet jak wspomina Zofia Telesińska poprzez strach
("bez nas skazana jest pani na zagładę"), czy też pychę ("pani
jest doskonała energetycznie").
Znana aktywistka
wrocławska Barbara Labuda przyznała, że brała udział w spotkaniach sekty,
chociaż wiara w kosmitów wydawała jej się "naiwna, trochę bajkowa".
Podobno sam Mielnik wspomagał ją energetycznie, gdy przemawiała w Sejmie. Nic
dziwnego, gdyż kazał pewnej kobiecie usunąć ciążę (dla niego wszyscy ludzie po
1983 r. to bioroboty). Antrovisem rozczarował się Emilian Kamiński, który na
temat Mielnika powiedział: "To chory na władzę hochsztapler. Za wspólne
pieniądze jeździł po świecie na jakieś sympozja i przybierał na wadze. Kobiety
traktowały go jak boga".
Zainteresowanie
Antrovisem na szeroką skalę zaczęło się od niezwykłych zniknięć członków sekty.
Wszystko zaczęło się od przypadku 18-letniego Andrzeja z Warszawy, który ponad
rok był związany z sektą. Uważał, że kosmita z długimi włosami chciał go kiedyś
otruć zatrutymi mandarynkami. Często zamykał się w pokoju i godzinami wpatrywał
w maski przybyszy z kosmosu. Pewnej nocy zamknięty w pokoju czekał na kosmitów,
ale nie przylecieli. Kilka miesięcy potem zginął bez wieści. Bogusławowi ze
Szczecina (38 lat) Mielnik zlecił szczególną misję. Jako jeden z trzynastu miał
budować statek kosmiczny. Od tego czasu zaczął się czegoś panicznie bać i żył w
stanie ciągłego napięcia. Skarżył się żonie, że prześladują go nawet w snach.
Na kosmitów czekał w połowie grudnia 1994 roku. Cztery miesiące później
znaleziono jego ciało pozbawione jąder w Odrze. Od tego czasu wysypała się
Puszka Pandory sekty. Zaczęli się ujawniać ludzie związani z Antrovisem, którzy
mieli koszmary, stany lękowe, czuli jakby "coś za nimi chodziło".
Niektórzy leczyli się nawet psychiatrycznie, a nad pewną studentką ksiądz odprawiał
egzorcyzmy. Po jednym z seansów pani Helena zaczęła czuć się źle i odeszła z
sekty. Od tego czasu w jej mieszkaniu zaczęło się zjawisko poltergeist. Kiedyś
jakaś siła rzuciła ją na fotel. Pomodliła się: "Chryste, daj mi swoją
energię" i nagle wszystko ustało. Przypadki te wyjaśniają, czemu obecność
księdza podczas jednego z wykładów miałaby według Mielnika spowodować śmierć
"kosmity", którego obiecał wcześniej zmaterializować.
PRZYPADKI OKALECZEŃ A ZJAWISKO UFO
Przypadek okaleczenia
i morderstwa osoby związanej z UFO nie jest odoobniony. Cliff Stone zauważa,
że: "są relacje mówiące o obcych statkach, które porywają dusze (...). Z
kilku rozwijających się krajów nadeszły raporty mówiące o grasujących tam
wampirach. Nie znaczy to oczywiście, że są to ożywieni nieboszczycy, ale obce
istoty maskujące się pod tą postacią. Przypadki okaleczeń, które miały miejsce
w stanie Montana, związane są z czymś, co było określane jako "Wielka
Mama", która była ogromnym światłem obserwowanym na niebie kilka razy w rejonach,
w których dochodziło do przypadków okaleczeń bydła. W Nowym Meksyku znaleziono
na bydle w promieniach ultrafioletowych pewne znaki, takie same jak na bydle,
które zostało okaleczone, jak gdyby zostało oznakowane. A same okaleczenia.
Wiążą się one bardzo blisko z
okaleczeniami, z jakimi mamy do czynienia w przypadku odprawiania różnych
obrzędów satanistycznych. Kiedy porównujemy z tym okaleczenia ludzi, okazuje
się, że w obu przypadkach występują cechy wspólne (...). Istnieją relacje
mówiące o okaleczeniach ludzi, tak... przez UFO. Żywią się naszym strachem.
Starają się doprowadzić nas do stanu strachu, ponieważ to stanowi ich duchową
strawę". Stone trafnie powiązał okaleczenia ludzi przez UFO z
okaleczeniami bydła. "Kilka lat temu inne miasto położone w stanie Ceara,
Pacajus, stało się miejscem odwiedzin UFO, w czasie których, podobnie jak to
było w stanie Para, nieznane obiekty latające atakowały przebywających w
odosobnionych miejscach ludzi i wysysały z
nich krew,
zostawiając na miejscu zdarzenia martwe ciała. Mieszkańcy tamtych okolic
nazwali je "chupa-chupas", co znaczy "krwiopijcy", zaś
miejscowe gazety miały przez długi czas o czym pisać". Już ponad trzysta
lat temu Robert Kirk opisał podobne przypadki uprowadzeń ludzi, które miały
miejsce w Wielkiej Brytanii. Polegały one na "przeklętych praktykach złych
aniołów, ich wysysaniu krwi i ducha z ciał czarownic, które zmieniały się w
rezultacie w zdeformowane i wysuszone truchła, aby odżywiać nimi swoje własne
ciała lub pojazdy, pozostawiając po sobie to, co nazywamy "wiedźmowym
znamieniem". Co ciekawe, osoby, które miały kontakt z UFO mają też często
na swoim ciele charakterystyczne znamiona; np. jedno z nich w kształcie
odwróconego krzyża.
Wyssanie krwi z ciała
ofiary wskazuje na podobieństwo okaleczeń z wampiryzmem. W wielu kulturach
istnieje wiara w tzw. wampiry-widma. Mianem tym określa się niewidzialnych
napastników, duchy napadające ludzi i pozostawiające na ich ciele ślady ostrych
zębów, ugryzień. Hinduskie wampiry są niedużymi istotami o długich kłach,
napadającymi ludzi nocą, aby pić ich krew. Podobnie w niektórych legendach
słowiańskich wampirami nazywa się duchy, które wysysają krew. Stone słusznie
zauważył, że wampiry pojawiają się nie tylko w legendach. W 1926 roku
przywieziono na obserwację do Londynu 13 – letnią Rumunkę, która twierdziła, że
atakuje ją niewidzialny demon kąsając po twarzy i ramionach. Na ciele miała
liczne ślady głębokich ukąszeń ostrymi zębami. Dziewczynkę poddano kilkudniowej
obserwacji w Laboratorium Parapsychologicznym, w wyniku której stwierdzono, że
na jej ciele pojawiają się bez żadnej widocznej przyczyny ślady zębów i
zadrapań. Podobny przypadek miał miejsce w 1951 roku w Manili, po zatrzymaniu
przez policjantów dziewczyny, która na ulicy krzyczała, jak w ataku szału. Na
komisariacie tłumaczyła się, że czasami atakuje ją okrutna istota kąsając
ostrymi zębami. Opisała ją jako bladego mężczyznę o wypukłych, złych oczach
okrytego czarną peleryną, dzięki której mógł się unosić w powietrzu. (Podobnie
w przypadku wzięcia przez ufonautów Travisa Waltona także "spojrzenie ich
oczu było tak przenikliwe i przerażające, że Travisowi ciarki przeszły po
grzbiecie". Dziewczyna na ciele miała liczne ślady zębów i gdy przebywała
w celi dostała kolejnego ataku. Trzymający ją policjant widział jak na jej
plecach pojawiły się głębokie ślady niewidzialnych zębów oraz coś w rodzaju
śliny. Katarzyna Mansfield stwierdza: "Prócz tych dwóch zanotowano w
różnych częściach świata przynajmniej kilka całkiem podobnych i niemniej wiarygodnych
przypadków. Przeważnie ofiarami "niewidzialnych napastników" były
dziewczęta lub młode kobiety. Nad niektórymi z nich odprawiano - z większym lub
mniejszym skutkiem - egzorcyzmy" .
Przypadki okaleczeń
przez UFO z atakami wampirów łączy także nienawiść napastników do ofiar. John
Keel uważa, że "jest o wiele więcej przypadków okaleczeń ludzi, niż o tym
wiemy. W rzeczy samej, nigdy nie dokonano obliczenia wszystkich znanych
przypadków okaleczeń bydła. Przypadek, który wywarł na mnie największe wrażenie,
dotyczył krowy przeciętej na pół. Kiedy dochodzi do fizycznych manifestacji,
bez względu na to, czy będzie to okaleczenie zwierzęcia, czy dziura odciśnięta
w ziemi czy jeszcze coś innego, ma się do czynienia nie tylko z UFO, ale
również z czynnikiem ludzkim (...); pasuje tu słowo "kontrolowany"
lub "opętany". Czasami ludzie robią rzeczy, o których nawet nie
wiedzą, że je robią". Niekiedy ufonauci nakłaniają ludzi do posługiwania
się bronią. Pewnemu "informatorowi Hopkinsa obcy (tak zwane
"szaraki") wręczyli broń i powiedzieli mu, żeby kogoś zastrzelił.
Nikogo z nich, ale człowieka przywiązanego do fotela. Wyjaśnili mu, że ta
ludzka istota robiła "złe rzeczy na Ziemi i jest złym człowiekiem. Musisz
go zabić". Oświadczono mu przy tym, że jeśli tego nie zrobi, nigdy nie
opuści ich statku. Przywiązany do fotela mężczyzna zapewniał o swojej
niewinności i błagał o życie. Zdezorientowany tą sytuacją wzięty mocną się
zdenerwował. W końcu wycelował pistolet w obce istoty i powiedział "Nikt
tu nie będzie zabity". (...) Pewna kobieta powiedziała, że wręczono jej
pistolet i poinstruowano, że będzie musiała go użyć "podczas roboty".
Mimo, że jej osobisty stosunek do broni jest negatywny, twierdziła, że
przeżywała w swoim "codziennym" życiu chwile, kiedy czuła nieodpartą
chęć bycia w pobliżu broni, wzięcia jej do ręki, dotknięcia jej metalowej
powierzchni. Nie jest w tym odosobniona. Pewien wzięty poczuł po swoim
przeżyciu tak silne zamiłowane do broni, że zatrudnił się jako
"goryl", aby mieć z nią stale kontakt".
PROBLEM WZIĘĆ PRZEZ UFO
Głównym problemem
związanym ze zjawiskiem UFO są nasilające się przypadki wzięć, które są dowodem
na to, że ufonauci próbują w sposób bezpośredni wpływać na ludzką świadomość.
Te bliskie spotkania trzeciego stopnia typu G mają często bardzo podobny
przebieg. Początkowo świadek zostaje zniewolony (zwykle wiązką światła) i
zabrany na pokład UFO. Następnie ufonauci poddają go bolesnym badaniom
psychofizycznym. Czasami dochodzi nawet do stosunku seksualnego o charakterze
gwałtu między wziętym a kosmitką (kosmitą). Niektórzy odbywają podróż do innego
świata oraz otrzymują przesłanie od jakiejś wyższej istoty. Wzięcie kończy się
powrotem świadka na ziemię i opuszczeniem statku. Wzięci po uprowadzeniu
pamiętają tylko początkową i końcową fazę porwania. Wielu czuje, że wszczepiono
im do głowy jakieś urządzenie przekaźnikowe i znajdują się pod kontrolą
ufonautów. Ufolog Clifford Stone powiedział na temat wzięć: "Bóg stworzył
człowieka i wszystkie inne inteligentne formy życia, dając im wolną wolę, aby
same mogły dokonywać wyboru. Wzięcia są rzeczywistością. Mają miejsce. Ludzie
są zmuszani do uczestniczenia w różnych eksperymentach przeprowadzanych w
celach znanych tylko naszym pozaziemskim gościom. (...) z jakiegoś powodu nie
chcą, aby ludzie pamiętali, co im się wydarzyło. Ludzie, którzy mają tego typu
kontakt z obcymi istotami tracą zwykle wszystko. Mamy tu problemy rodzinne,
utratę pracy, uczucia wyobcowania, wynikające także z niemożności pogodzenia
się z tym, co im się przydarzyło. Wiedzą, że mieli jakieś niezwykłe przeżycia,
ale przez większość czasu nękają ich z tego powodu koszmary (...).
Ludzie cisą
informowani, że w pewnym czasie i miejscu w przyszłości będą musieli
przypomnieć sobie to, co jest im mówione pod koniec eksperymentu. Te obce
istoty starają się ukrywać to w tajemnicy, ponieważ próby wydobycia tych
informacji na światło dzienne za pomocą hipnozy kończą się silnym stresem tych
osób objawiającym się głównie w postaci zaburzeń fizjologicznych w
funkcjonowaniu ich organizmów. Często wiążą się z tym dodatkowo ostrzeżenia, że
próby dotarcia do tych informacji zakończą się śmiercią danej osoby, zanim
zdoła ona je ujawnić" 22. Pewna wzięta podczas seansu hipnotycznego
zauważyła: "Są rzeczy, o których nie chce, abyśmy wiedzieli (...). Jest
coś w tym, co zrobił, o czym nie chce, abym rozmawiała, ponieważ czuję, że jest
ogromna bariera. Ale ja naprawdę chcę wiedzieć co to jest, ponieważ to jest mój
umysł i on nie ma prawa tego zrobić. Jeżeli wydaje się tak dobry i zatroskany o
nas - ludzi, to dlaczego nie chce, abym mówiła o pewnych
rzeczach?" .
Innej osobie ufonauta przekazał: "nie chcę, abyś komukolwiek mówił, że
byłeś na pokładzie tego statku (...). Musisz odpowiadać wymijająco".
Ufonauci robią to całkowicie świadomie, gdyż jednemu z wziętych wyjaśnili:
"Gdyby pozwolili osobom wchodzącym z nimi w kontakt mówić prawdę, to by im
pomogło".
Znany polski ufolog -
Ryszard Fiejtek - uważa, że: "koszmary i sny obrazujące wzięcie należą do
najliczniejszych następstw o zapoczątkowują zazwyczaj odkrycie zapomnianego
przeżycia. W części przypadków świadek przypomina sobie samoczynnie po pewnym
czasie całe przeżycie. Świadka mogą nawiedzać dziwne zdarzenia nawet po upływie
długiego okresu od wzięcia, jak gdyby świadek został naznaczony jakimś piętnem
wabiącym różnego rodzaju zjawiska paranormalne. Świadka mogą nawiedzać MIB-y
("ludzie w czerni"), a także pojawiać się w jego obecności zjawy i
występować zjawiska typu poltergeist [hałasujący duch]. Czasami wzięci
zaczynają objawiać zdolności paranormalne. Mogą także wystąpić u nich zmiany
osobowości". Niektóre osoby po wzięci dostają się nawet do szpitali
psychiatrycznych. Whitley Strieber stwierdził: "To, co robili zmieniło
całkowicie mój stosunek do rzeczywistości. Nie traktuję już jej tak, jak
przedtem. Nie wiem, czym ona jest. Ani tego, kim ja jestem; nie wiem także, kim
oni są. Nie wiem, czym jest świat. Żyję w stanie całkowitej niepewności" .
WZIĘCIA A NAWIEDZENIA
Nic zatem dziwnego,
że badacze zwracają uwagę na podobieństwo przeżyć osób wziętych przez UFO z przypadkami
posesji (opętania przez ducha). Czołowy ufolog amerykański - Raymond Fowler -
uważa, że "współczesne badania w dziedzinie demonologii oraz rzekomych
nawiedzeń przez diabła zawierają wiele uderzających podobieństw z niektórymi
przypadkami związanymi z UFO. Zainteresowanych tą sprawą odsyłam do
popularnego, a jednocześnie mającego charakter rozprawy naukowej opracowania
Malachi Martina "Zakładnicy Diabła". (...) Ta bazująca na przypadkach
nawiedzeń i egzorcyzmów udokumentowanych
przez Kościół Rzymsko - Katolicki książka powinna zostać przeczytana przez
każdego, kto chciałby mieć pełne spojrzenie na zjawisko UFO" 28. Aby
znaleźć podobieństwa między wziętymi a opętanymi, trzeba najpierw wiedzieć co
to jest opętanie. Opętanie (posesja) "występuje wówczas, gdy demon
umiejscawia się w ciele ludzkim i zmusza go do powiedzenia i zrobienia rzeczy,
za które dana osoba nie może być odpowiedzialna, a często nawet nie byłaby
zdolna tego uczynić. To w takich przypadkach sprawdzają się takie widoczne
zjawiska, jak mówienie językami, które były całkowicie nieznane ofierze,
demonstrowanie nadludzkiej siły, znajomość wydarzeń odległych i utajonych.
(...) We wszystkich tych wypadkach opętania są dowody na istnienie dwu
osobowości - ofiary i przebywającego w niej ducha. Osoba fizyczna narzeka na
wpływ obcego i na pogwałcenie własnej wolności. Wskazuje, w jaki sposób jest
zmuszana działać przez to "coś wewnątrz niej" nawet wbrew jej własnym
przekonaniom i woli. Opętany będzie chciał jeść, to coś go zatrzyma, będzie
chciał się modlić, to druga osobowość przeszkodzi mu. Osoby takie nie tracą
zupełnie głowy, wiedzą, co im dolega, są świadome obecności
obcej inteligentnej
siły, która utrudnia im działanie" .
Można zatem
stwierdzić, że występuje wiele podobieństw między wzięciem przez UFO, a
opętaniem. Przed wzięciem osoba zostaje zniewolona i zmuszona do poddania się
nieprzyjemnym zabiegom. Czasami jest nawet zmuszona do stosunku seksualnego.
Jedna z wziętych - Shane Kurz - "nie miała nawet ochoty stawiać oporu, gdy
humanoid spokojnie ją gwałcił, odniosła bardzo nieprzyjemne wrażenie zimna w
chwili penetracji". Złe duchy także mogą dokonywać gwałtów, przy czym
towarzyszy im zwykle zimno. Podczas jednego z egzorcyzmów przedstawionych przez
Malachi'ego demon po wypędzeniu z ofiary mści się gwałcąc egzorcystę.
Zniewolenie przez ufonautów nie kończy się na samym wzięciu, ale często dopiero
zaczyna. Wzięty dostaje telepatyczne polecenia od ufonautów i czuje psychiczny
przymus, aby się im podporządkować. Dotyczą one np. zjawienia się w miejscach
kolejnego kontaktu. Niektórzy wzięci buntują się przeciwko temu zniewoleniu.
Joe Turner walczył czasami na pięści z jakimiś niewidzialnymi napastnikami.
Kolejnym dowodem na poparcie tezy Fowlera jest opis seansu hipnotycznego
przeprowadzonego przez Leo Sprinkle'a z wziętą Jackie Larson. Oto jego
przebieg: "To, co nastąpiło potem przypominało scenę rodem ze
średniowiecza. Było to coś w rodzaju zmagania się Jackie ze złowrogimi siłami,
które "miały gdzieś" jej zapewnienia, że jest wierzącą chrześcijanką.
Ból był tak silny, że aż łzy płynęły jej po twarzy. Sprinkle odprawił coś w
rodzaju egzorcyzmów odwołując się do wyższych duchów, chcąc nakłonić te moce
czy istoty do odstąpienia. Ku zaskoczeniu wszystkich Jackie obudziła się z
transu wprawdzie nieco roztrzęsiona, ale w dobrym nastroju (...) Te złe duchy
(...) są dość
powszechnym "efektem ubocznym" bliskich spotkań i wzięć" .
Osoby wzięte przez
UFO posiadają czasami takie same niezwykłe zdolności, jak opętane. Martin
Malachi doszedł do wniosku, że "złe duchy mogą manipulować zjawiskami
parapsychicznymi i tworzyć odpowiadające im stany. Rzec można, że mają do swej
dyspozycji wszelkie zdolności paranormalne. Zdolności te (telekineza,
telepatia, podróże astralne, duolokacja, prekognicja, itp.) nie przekraczają
przez to praw natury (tak jak piłka nie staje się graczem), a tym bardziej nie
stają się nadnaturalne". Eduard Meier urządza czasami pokazy
"swojej" telekinetycznej siły duchowej, podczas których przemieszcza
bez kontaktu nawet bardzo ciężkie przedmioty. Podczas hipnozy osoby wziętej
zdarza się czasami, że dostaje się ona całkowicie pod kontrolę ufonautów,
zmienia swój głos, mówi w jakimś nieznanym języku, czy też nawet staje się
medium poprzez które mówią ufonauci. Przypadek taki miał miejsce po
zahipnotyzowaniu Betty Andreasson. W czasie innego seansu ufonauci używając
ciała wziętej przekazali jej: "Jedyne, co musisz zrobić to odrzucić, nie
zaakceptować siły męskiej, tej dodatniej. Ty, właśnie ty, jesteś siłą żeńską,
ujemną i zamknij swoje ciało przed siłą dodatnią. To dzięki temu latamy z
użyciem pozytywu i negatywu" . Takie same zjawisko ma miejsce przy
egzorcyzmie osoby opętanej, kiedy to egzorcysta rozmawia nie z osobą opętaną,
ale z demonem władającym całkowicie jej ciałem. Różnica polega na tym, że po
egzorcyzmie osoba zostaje zwykle uwolniona spod kontroli złego ducha (czy też
duchów) i staje się wolnym człowiekiem, zaś po seansie hipnotycznym nadal ma
ograniczoną wolność i jest pod kontrolą ufonautów.
Grzegorz Kiwka
Wrocław 1993
Sporo tych teorii, stewart swerdlow też ma swoje, a afrykańskie plemię dogonów swoje. Kto ma rację ciężko udowodnić. Jednakże niezwykła wiedza o kosmosie w prymitywnym plemieniu daje do myślenia.
OdpowiedzUsuńWitam i dziękuję za ten niezwykły tekst. Badając ten fenomen przez zbyt długi czas dochodziłem kiedyś do podobnych wniosków. Wielu badaczy nie chce słyszeć o efektach i działaniu tych istot. Właściwie to można by godzinami opowiadać o tych wszystkich jakże podobnych zjawiskach do chrześciajńskiej nauki demonologii i egzorcyzmów. Dzisiejsi badacze posiadając "ducha technologicznego" nie chcą widzieć tych zjawisk w odpowiednim światle. Znany wszystkim pan Bernatowicz czy może bardziej Fundacja Nautilus kategorycznie odrzuca te wszystkie dowody, mające potwierdzenie w starożytnym podejściu do tego zagadnienia, zwłaszcza do wpływu tych istot na ludzi, to że są jakieś efekty lub rzeczywiste statki ufo to nie zmienia faktu ich wpływu na nas. Wielkie dzięki za tekst ! Wspanaiłe podsumowanie wieloletniej analizy i zebranie dowodów na to, że nie chcemy, nie możemy albo co gorsza coś nam przeszkadza dostrzec te działania w innym świetle niż technologiczny !
OdpowiedzUsuńProszę bardzo ten kto ''siedzi'' i analizuje to zjawisko musi w końcu mieć podobne opinie, no chyba, że sam siebie chce okłamywać ? Pamiętam siebie prawie 18 lat temu jakie miałem zdanie na ten temat- kosmici, spodeczki itp, ale z czasem nasz obraz się zmienia i wyostrza. Oczywiście shinear jest wiele osób a nawet badaczy, którzy nie dopuszczają takiej opcji wolą utwierdzać się w swojej bajce bo jest bardzo wygodna i taka piękna. Druga część artykułu niebawem . Dziękuję za zainteresowanie i pozdrawiam.
UsuńBardzo ciekawy artykuł. Zatem z badań nad UFO wynika że obcy mogą być i materialni i duchowi. Mogą się materializować ale i ukazywać się w "innym stanie materii". Pewnie są ponad oboma stanami przejawiania się i mogą je sobie wybierać.
OdpowiedzUsuńW tym miejscu przypomina się efekt aportu na seansach spirytystycznych gdy materialny przedmiot może przelecieć pod postacią niematerialną przez inny materialny przedmiot. Efekt ten występuje nie tylko u wywoływaczy duchów ale i w relacjach kościelnych, zatem jest to jakieś wyższe prawo fizykalne, i zależne tylko od tego czy wykorzystuje je istota dobra lub zła.
Katolicka mistyczka Natuzza Evolo mogła na przykład przenieść w bilokacji materialny szal, który w jakiś tajemniczy sposób zdematerializowała czy też przemieniła w "inny rodzaj materii" aby później znów przybrał charakter materii tego świata:
http://zmiennoksztaltne.blogspot.com/2012/05/wpyw-duchow-na-materie-temat-w-budowie.html
Może obcy "w swoim świecie" są całkowicie materialni, podobnie jak duchy - ale u nas mogą sobie wybierać na podobieństwo owego szala Natuzzy albo aportów u spirytystów: rodzaj materii "lekkiej lub twardej"?
Witam, dziwi mnie takie kategoryczne stawianie sprawy, ze my mamy racje a inni utwierdzają się w swojej bajce, tylko ze jak na razie każdy wierzy w swoja bajkę, a być może jest to zjawisko kompletnie inne niż możemy sobie wyobrazić.Na razie wiec ciezko rozstrzygnac czyhja bajak jest sluszna, rozumiem ze wystepuje tutaj rywalizacja z fundacja Nautilus.Ja czytam i doceniam zarówno Nautiliusa jak i Pana Arkadiusza. Kolejna sprawa - badania życia we wszechświecie niosa zgoła inny wniosek niż tu przedstawiony - obecnie naukowcy sklaniaja się ku temu iż zycie jest powszechne we wszechświecie, oczywiście mówimy o zyciu jako takim a nie cywilizacji. Również wystepuje w naszym układzie slonecznym.
OdpowiedzUsuńWitam
OdpowiedzUsuńUmarzam że środowisko związane z UFO, odchodzi od tzw. szkiełka i oka a kieruje się w stronę tzw. New Age (ezoteryzm, okultyzm).
Polecam film:
https://www.youtube.com/watch?v=VLYkg6ae6EM
Bermuda yurtdışı kargo
OdpowiedzUsuńBonaire yurtdışı kargo
Bolivya yurtdışı kargo
Birleşik Arap Emirlikleri yurtdışı kargo
Bhutanya yurtdışı kargo
HKN7